Dana Eti bölümleri: Antrikot

Dana Eti bölümleri: Antrikot
Antrikot Dana etinin güzel bölümlerinden biri. Izgar için uygun. Ortasından geçen bir yağ damarı ve ince kılcal damarlar gibi yağ damarları vardır. Etin lezzetli olmasınıda bu yağlar sağlar. Et pişerken eriyen yağlar etin kurumasını engeller ve kayış yerine et yemenizi sağalar. İyi et yemek için İllaki iyi bir kasabınız olacak. Kasabınız eti, kesmeyi, ve isteiğiniz özelliklerde eti vermeyi bilmiyorsa paranızla yanlış eti alır keyfinizi bozarsınız. O yüzden kasabınızı iyi seçin. Market kasaplarından da iyi kasap çıkabilir ama ben rastlamadım. İyi bir Antrikot 1,5 santim civarında olur ve dövülmemiş olur. Ben etin neden dövüldüğünü bilmiyorum. Daha iyi pişmesi için olamaz et dövüldükten sonra hızla suyunu yitiriyor ve kuruyor. O yüzden etinizi dövdürmeyin. Yeterince yağlı ise içide yeterince piştiğinde bile kurumaz. Ancak eti çok fazla pişirmeyin. Şimdi Özellikleri bir sıralıyalım.
1- Etiniz ne kalın ne ince olsun. 1 - 2 santim arasında ama DÖVÜLMESİN.
2- Izgara yapmadan önce etinizi çok AZ sıvı yağ ile yağlayın. Et konusunda genel kanı Etin buz dolabından çıktıktan sonra değil iyice bekletilip dolap soğunu yitirince pişirilmeli.
3- Ne kadar sıcak o kadar iyi. Izgara Tavası da olsa ızgara da olsa kural (Etler için) MÜHÜRLEME.
Pişirme şekli. Etinizi yüksek ateşte (her iki yüzüde) Mühürlemek için bir dakika pişirip diğer yüzü pişirin. Ete kabuk bağlatın da denebilir aynı şey. Sebebi şu et pişerken suyunu salar. Suyu giderse lezzetinide yitirir. O yüzden hızla yüksek ateşte kabuk bağlatıp öyle pişirin. Tuzlamak suyunu erken salmasına sebep olur diye tavsiye edilmez. Kalın etlerde sorun olmasada bizim etlerimizde sorun olur.  Eti çevirip mühürlediniz, az pişmiz için 1-2 dakika orta pişmi (Benim sevdiğim) 3 dakika pişmiş 4-5 dakika ve çok pişmiş 5 dakikadan fazla. Ancak unutmamak gerekir ki nekadar çok pişerse o kadar kayışa benzer. Et çatalla çevrilmez, bıçakla, çatalla veya kürdanla pişip pişmediğine bakılmaz. Bunlar suyunu salmasına ve lezzetini kaçırmasına sebep olur. Et pişti ise tuz ve karabiber ekin, hemen kesip yemeyin. En az 5 dakika bekletin. Bekletin ki suyunu hemen salmasın.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder