İnegöl Köfte


 İnegöl Köfte Köfte yapmak oldukça kolaydır. yeterki doğru tarifiniz olsun. İlk köfte tarifimiz yapımı bir güne yayılsada tadı güzel İnegöl köfte. Kıymamız dana DÖŞ olmalı. Burada KASAP çok önemli oluyor. Ben sürekli aynı kasaptan alışveriş yapıyorum. Ve markalı et alıyorum. Marketten et yada kıyma hiç almadım. Ama Banvit heryerde aynı :))). Neyse etinizi alırken kuzu döş ile dana döşü karışım olarak alabilirsiniz. Kasabınız doğru oranı size söyleyecektir. Ben 400 Kuzu 600 Dana döş tercih ediyorum. 
 
Malzemeler
1Kilo Köfte Kıyması (DÖŞ etinden)
1 Büyük boy soğan
1 Çorba kaşığı Tuz
1 Çorba kaşığı (Silme) Karbonat
3 Şeker kaşığı (1 çorba kaşığından biraz fazla) Limon suyu
1 Su bardağı ekmek (Galeta unu)
1 Çay bardağı ılık su (Süt koy diyende var)
İsteğe bağlı olarak 1 Çay kaşığı Karabiber

Yapılışı
Kıymanızı su, ekmek (karabiber) ve tuzla iyice karın. Karma işlemini biraz uzun tutun. 10 dakika yı geçmeyin. Kıymanızı streç filme sarıp ertesi güne kadar dolabınızda dinlendirin. Ertesi gün bir bardakta karbonat ve limonunuzu karıştırın eridiğinde harcınıza ekleyin. Rendenizin en ince tarafı ile soğanınızı rendeleyip tekrar yoğurun. İyice yoğurduktan sonra üç beş saat dinlenmeye bırakın. Şekil vereceğinizde dikkat etmeniz gereken konu köfteler piştikçe çekme yani toplanma yapar. Mümkün olduğunca küçük ve ince yapmanızı öneririm. Yani serçe parmağınızın boyunda olması (her biri şeker kaşığı sığası kadar ) pişmesini kolaylaştırır. Kişi başına 8 parça ancak bir porsiyon sayılır. İster ızgara yapın ister tavada harika olacaktır.
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Adsız4/13/2012

    hoca sen deniyondamı yazıyon bunlaı

    YanıtlaSil
  2. Elbette. Hatta sadece deneyip memnun kaldıkları mı yazıyorum. Yoksa elimdeki her tarifi yazmıyorum. Evde her yaptığımı yazsam roman olur :))

    YanıtlaSil