Mantarlı Tavuklu Makarna :))

Mantarlı Tavuklu Makarna

Kültür Mantarı bence en güzel tavukla gidiyor. Genelde mantar yapacaksam tavukla pişiriyorum. Bu vereceğim tarif de benim en sevilem tariflerimden. sizlerinde hoşuna gideceğinden eminim. Tek koca tabak yemek. Yanına sadece çorba ve salata yaparsanız iyi bir akşam yemeği olur.

Malzemelerimiz
1 ortaboy tavuk göğsü
400-500 gram kültür mantarı
1 Paket Çubuk makarna (Barilla öneririm)
4 çorba kaşığı zeytin yağı
1 adet Büyük boy Soğan
5-6 Tane sivri biber
250 gram ince rendelenmiş Kaşar peyniri
1 Diş sarımsak
Tuz, karabiber, kimyon, kekik

Şimdi Tavuklarınızı ince şeritler halinde keserek başlayalım. 1 cm enininde ve 3 -  3,5 santim uzunluğunda olsunlar. Tencereye suyunuzu koyun ve kaynamaya bırakın. Kaşar peynirinizi rendeleyin. En büyük tavaya zeytin yağınızı koyun. Sarımsağınızı ezip içine atın. Sarımsak kahve rengi olanadek orada kalacak. Bu arada soğanlarınızı doğrayın. Suyunuz kaynadığında makarnalarınızı kırmadan koyun. Sarımsağınızı alın ve soğanlarınızı koyun. Saoğanlarınızı birkaç dakika çevirdikten sonra doğradığınız biberlerinizi tavaya koyun. Birkaç dakika da onlar piştikden sonra  tavuklarınızı koyun. Bu esnada Karabiber, Kimyon ve tuzu ekleyebilirsiniz. Tavuklarınız pişmeye bırakın ve siz mantarlarınızın saplarını ve üstündeki ince kabuğu soyun.

mantarlarınızı 1 cm kalınlığında doğrayın. Makarnanız pişmiştir. Süzün ve soğuk suyla pişmelerini durdurun. Makarnanızı tenceresine koyun. Yağlayın ve ısınmaya bırakın. Mantarları tavanıza koyun ve 3-4 dakika kısık ateşte pişirdikten sonra altını kapatııın. Şimdi Genişçe bir servis tabağına Markanızı yayın. Üstüne rendelenmiş kaşar peyniri onun üstüne de sotenizi koyun ve üstüne yine kaşar koyun. İşte mükemmel bir yemek. Ben makarnaya sos yaptığımda makarnamı haşlandıktan hemen sonra tencereden direk tavaya alırım. Süz yağla gibi diğer işlemlerle uğraşmam. Fakat bu tarifte öyle değil. Bir arada makarna yapmayı anlatayım.
Afiyet olsuun...

1 yorum:

  1. Adsız3/07/2012

    Denedim güzel oldu. yazmıcaktım ama baktım yorum yazan yok o yüzden yaz....

    YanıtlaSil