Yumurta salatası

Yumurta salatası

Pazar sabahlarının en sevdiğim salatasıdır. Yumurtanın çok fazla yapım şekli vardır. Bildiğiniz birçok poğaça, börek, pastada yer alır. Kendi başına Omlet, Sahanda, Haşlaması vardır. Ana malzemesi Yumurta olan yemekler vardır. Birçok mutfakta yumurta salatası mevcuttur. Avrupa ve Amerika mutfaklarında çeşitli varyasyonları vardır. Ben sade olan güzeldir felsefesini bunda da uyguluyorum
Malzemeler
Kişi başına 1 Yumurta
5-6 dal Maydonoz
Limon
Tuz, karabiber
Yumurtalarınızı kaynatın. Kaynamaya başladıktan sonra altınız kısın ve 8-9 dakika kaynatın. Maksimum 13-14 dakika diye okumuştum bir yerde. Bize kesilecek sertlikte lazım o yüzden 8-9 dakika kafi. Suyuna tuz koyun ve su henüz soğukken yumurtaları koyun. Süre dolduğunda yumurtaları soğuk suda birkaç dakika bekletin ki kolay soyulsun. Sonrada bıçağınızı suda ıslattıktan sonra kesmeye başlayın. Sudan geçirilmiş bıçak yumurtanın yapışmasını engeller. Yumurtalarınızı dilediğiniz gibi doğrayın ben önce ikiye sonrada yarım santimlik parçalar halinde doğruyorum. Yumurtalarınızı servis tabağınıza alın. Önce Tuz sonra karabiber serpin.Üzerine ZEYTİN YAĞI nı gezdirin. Maydonozlarınızı eklediniz mi Tamamdır....

Şimdii başka neler eklenebilir??? Taze soğan, Dereotu, Sarımsak hatta yoğurt bile koyabilirsiniz. Kimyon ve kişniş tohumu, Haşhaş tohumu vs. Yanii yine sınır yok. Ağız tadınıza uyan herşey olur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder