Mercimek Çorbası

Mercimek Çorbası

Benim en çok sevdiğim çorbalardan birisidir. Yapımı kolay ve lezizdir. Çocuklarınıza yemediği sebzeleride yedirme şansı verir. Örneğin az miktarda olsa kereviz eklerseniz çocuğunuz fark etmeyecektir :))
Malzemelerinde de ister pirinç ister bulgur seçmeniz mümkün yada ikisinden de.

Malzemeler
1 Çorba kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı zeytin yağı
1 Su bardağı Kırmızı mercimek
1 çay bardağı Pirinç Yada bulgur
1 Soğan
1 Çorba kaşığı salça
6-7 sap maydonoz
Tuz, Kekik, NANE, ve Pul biber

Yapılışı:
Kırmızı mercimeğinizi ve pirinçlerinizi ayıklayıp 3-4 su yıkayın. Kenarda beklesinler. Ben biber ve domates salçasını karıştırarak kullanırım. Lezzeti arttırdığına inanıyorum.  Soğanlarınızı ince ince kıyıp hazır bekleyin :) Yağınızı tencerede eritin. Bu esnada 2 çay kaşığı tuz ekleyin. Tereyağ ve zeytin yağ hızla yanar dikkat edin. Soğanlarınızı tencereye koyun birkaç dakika soteledikten sonra salçanızı koyun. En az salça kokusu  alana kadar sotelemeye devam edin. Aksi taktirde salça kokusu ve çiğ salça tadı yemeğinize geçer. Salçanızıla beraber soğanlarınızıda soteledikten sonra mercimek ve pirinci ekleyin. Sürekli karıştırarak 4-5 dakika kadar çevirin. 2 bardak su koyun. Maydonozlarınızın saplarını ince ince kıyıp ekleyin. Kısık ateşte suyunu çekene kadar bekleyin. sonra 2 bardak daha su ekleyin. Yine suyunu çektirin. 3 bardak su ekleyin ve yine suyunu çektirin. 4 bardak su ekleyin. Tuzunu kontrol edin. Pul biber ve kekik koyun. maydonozlarınızı kıyıp koyun. kaynamaya bırakın. Kaynadığında Nane ekleyin. Ben blendır rı kısa süreliğine bir çalıştırıyorum bu aşamada. Böylece daha leziz oluyor. Kime sunduysam olumlu cevap aldım.


Gelelim çeşitlendirmeye.
Neler ekleyebilirsiniz. Kış mevsimi olduğu için Bazı sebzeleri eklemek lazım. Örneğin Acı olmayan sivri biber ve maydonoz C vitamini açısından lazım. Kereviz ve patatesi eklerseniz kıvam verir ve kerevizin keskin tadını örter. Ben kerevizi hiç sevmem de :) Ve havuç onuda ekleyebilirsiniz. Peki o zaman adı ne olur SEBZELİ Mercimek çorbası. Sebzelerinizi iyice yıkadıktan sonra mercimekle beraber tencerenize koyarsanız olur.
Sizlerin de lezzetli olduğunu bildiğiniz tarifleriniz varsa yazın :)

1 yorum: